- This event has passed.
Samtal om NVC, makt och normer
4 november, 2020 @ 19:00 - 25 november, 2020 @ 21:00
Välkommen att delta i ett digitalt reflekterade samtal kring makt och normer
I denna studiecirkel med två digitala träffar medvetandegörs makt och normer utifrån ett normkritiskt perspektiv samt det perspektiv som NVC (NonViolent Communication) erbjuder. Datumen är den onsdagen den 4 och 25 november klockan 19-21. För gruppens trygghet och för inlärningsprocessen – delta gärna på bägge träffarna.
Två pedagoger håller tillsammans rummet och hjälper till att förtydliga perspektiven
Gunilla Edemo är lärare, processledare och skribent, just nu jobbar hon på Skarpnäcks folkhögskola med en ledarskapsutbildning som har profilen Makt och normer.
Anna Olofsdotter Engström jobbar på Gotlands folkhögskola med Socialpedagogutbildningen. Har bl.a. kurserna Kommunikation, NonViolent Communication och medling, Drama och Forumspel samt Strukturella perspektiv och Intersektionalitet.
Betalning – donation
Studiecirkeln är kostnadsfri, men vi tar tacksamt emot donationer för nedlagd tid och arbete. Du donerar efter reflektion kring vad det är värt för dig att delta i relation till din ekonomiska situation, till 0700456105 (Mariancila Kim).
Så här gör du för att delta:
- Anmäl dig med ett mobilnummer, fullständigt namn och e-postadress till mc@lilashala.se,
- Du får i god tid ett mejl från Gunilla med det material som du tittar igenom, minst 2-3 gånger, så att du ger dig själv tid att fundera, fördjupa dig i materialet och kanske ta anteckningar.
- Information om hur du logga in med Zoom kommer också på mejl. Vi finns inloggade en liten stund innan vi startar. Logga gärna in en stund innan i startar.
Kan du inte delta vill vi gärna att du hör av dig så att vi vet vilka vi ska vänta in vid träffarna. Tack.
Varmt välkommen med din anmälan!
/Lila shala, Gunilla och Anna
PS. Undervisningsmaterialet är fri information hämtad från UR Play och TED, så kan du inte delta men är nyfiken, hör gärna av dig. Vi vill att så många människor som möjligt ska få tillgång till lärande och förståelse för samhällsstrukturer.